Oefentherapie Mensendieck

Bij Oefentherapie staat het aanleren van gezond beweeggedrag op de voorgrond tijdens de behandelingen. De cliënt en oefentherapeut kijken samen naar leefstijl, lichaamshouding en manier van bewegen in het alledaags leven.

Door het beweeggedrag te bekijken en te analyseren kunnen veel klachten herleid en verholpen worden. Tijdens de behandelingen wordt gekeken naar het lichaam als geheel, in plaats van de focus te leggen op het gebied van de klacht zelf. Wanneer een klacht zich manifesteert in een van de ledematen, maar verholpen kan worden door verbetering van de lichaamshouding en/of leefstijl, wordt zo niet alleen curatief maar ook preventief behandeld.

Iedereen heeft zijn eigen houding en manier van bewegen. Sommige gewoontes zijn niet goed voor het lichaam en kunnen acuut of op lange termijn klachten veroorzaken.

Door de huidige lockdown en Covid19-maatregelen wordt er meer vanuit huis gewerkt en zijn activiteiten buitenshuis in zekere mate beperkt. Hierdoor kunnen klachten sneller ontstaan. Denk aan klachten aan de arm, nek en schouders of verkrampte spieren, spanning en stress door computerwerk of minder beweging dan het lijf gewend is.

De oefentherapeut kan naast het behandelen van aanwezige klachten ook preventief aan de slag. Is er een vermoeden dat een verkeerde lichaamshouding aan het ontstaan is?

Of begint er een ongemakkelijk gevoel in het lijf op te komen tijdens bepaalde dagelijkse activiteiten?

Twijfel niet en bel Fysiotherapie De Prinsenhof voor een afspraak bij de oefentherapeut!

De oefentherapeut behandelt onder andere:

• Houdingsproblematiek
  • Slaapproblemen en spanning
  • Pijnklachten
  • Problemen met bewegen
  • Chronische aandoeningen
  • Chronische pijn

Kijk voor meer informatie over Oefentherapie Mensendieck op oefentherapie.nl,  bezoek de website van de beroepsvereniging (vvocm.nl) of u kunt contact opnemen met Lola van der Linden.