Groen licht van het RIVM voor het veilig opschalen van de fysiotherapeutische zorg aan u!

We hebben groen licht gekregen van het RIVM voor het veilig opschalen van de fysiotherapeutische zorg aan u! Dit betekent dat we langzaam meer mogen gaan doen met de veiligheid voorop. Want de vrijheid van de een mag niet ten koste gaan van de gezondheid van de ander.

Voor het maken van een afspraak, worden door een medewerker van de praktijk eerst de volgende vragen gesteld of kunt u uzelf de volgende vragen stellen:

· Heeft u of uw huisgenoten/gezinsleden corona?
· Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
· Heeft u of uw huisgenoten/gezinsleden één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38°C).
· Behoort u tot een risicogroep qua gezondheid/leeftijd die een grotere kans heeft op een ernstiger beloop van COVID-19?

Naast ouderen ≥70 jaar zijn risicofactoren voor een ernstig beloop mensen ≥18 jaar met:

• chronische afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
• chronische hartaandoeningen;
• diabetes mellitus;
• ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
• verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij (functionele) asplenie, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankercliënten;

Er zal dan beoordeeld worden of een fysieke behandeling in de praktijk mogelijk is of dat er gekozen wordt voor een behandeling op afstand (via video-bellen).

In de praktijk werken we met de persoonlijke beschermingsmiddelen die door het RIVM aanbevolen zijn voor het werken binnen 1,5 meter afstand.

Wanneer u in de praktijk behandeld zult worden, geldt de volgende informatie:

1.Naleving van algemene hygiënemaatregelen (RIVM):

-Geen handen geven
-Regelmatig handgel gebruiken of handen wassen (tenminste 20 seconden)
-Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog
-Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na gebruik weg
-Cliënt neemt eigen hoeslaken en handdoek mee, er worden geen handdoeken en hoeslakens van de praktijk gebruikt
-Cliënt neemt, indien hijzelf wenst, mondkapje en handschoenen mee
-Er staat een tafel met daarop handgel, de handen worden gereinigd bij binnenkomst.

2.Andere maatregelen:

-Bij binnenkomst 1 persoon bij de balie, anders 1,5m afstand houden
-Er wordt plaatsgenomen dicht bij de behandelruimte van de behandelend therapeut. De behandelruimten zijn genummerd.
-Hanteer 1.5m afstand t.o.v. alle aanwezige personen in de praktijk
-Houd bij smalle ruimtes als gang en deuren rekening met 1,5m afstand
-Cliënten komen alleen. Alleen indien noodzakelijk met een ander persoon erbij.
-Cliënten komen maximaal 5 minuten van te voren binnen
-Cliënten gaan na de behandeling zo spoedig mogelijk naar huis
-De kleedkamer bij de oefenzaal zal alleen in overleg gebruikt worden. Cliënt kan zich omkleden in behandelkamer welke door fysiotherapeut wordt aangewezen.
-Bij training in de oefenzaal maakt de cliënt na elke beëindiging van training op apparaat het apparaat schoon.

Wat fijn dat we weer klaar mogen staan voor u!

Team Fysiotherapie De Prinsenhof