Samenwerking Rob Beekmans m.b.t. Echografie

Sinds enige tijd hebben wij een samenwerkingsverband  met een collega uit Haarlem, Rob Beekmans en zijn praktijk Fysiotherapie en Echografie Zijlweg 5. Rob houdt zich sinds de jaren ’90 al bezig met echografie. Hiermee kan hij aanvullend beeldvormend onderzoek verrichten, wanneer uw fysiotherapeut van de Prinsenhof dit nodig acht. Denk hierbij aan scheuren in spieren of pezen, ontstekingen van pezen, gewrichtskapsels of slijmbeursen en nog veel meer. Meer informatie kunt u vinden op www.zijlweg5.nl.
Wanneer uw fysiotherapeut aanvullend onderzoek nodig acht, neemt deze contact op met Rob en kan er over het algemeen binnen een week een afspraak ingepland worden. Rob koppelt zijn bevindingen telefonisch en middels een uitgebreide rapportage terug aan ons. Zo wordt uw behandeling en/of revalidatie geoptimaliseerd en kunnen we samen tot een volledig herstel komen.

Naast het maken van echo´s, heeft Rob ook de mogelijkheid om specifieke klachten te behandelen middels Shockwave therapie of het geven van injecties onder echo-begeleiding.
Shockwave is een behandelmethode, speciaal bedoeld voor chronische peesaandoeningen met of zonder verkalking. Heeft u al geruime tijd een peesklacht dan is deze indringende behandelmethode bij uitstek geschikt.

Aandoeningen als tennis- of golferselleboog, hielspoor, achillespeesklachten, schouderklachten, jumpersknee met of zonder verkalkingen komen in aanmerking voor shockwave behandeling.
Vermeld moet worden dat Rob Beekmans geen contracten met zorgverzekeraars heeft afgesloten, wat voor u betekent dat u zelf de nota ontvangt van het echografisch onderzoek. De kosten van dit onderzoek zijn € 85,00. U kunt deze nota indienen bij u zorgverzekering en afhankelijk van uw polisvoorwaarden is gehele of gedeeltelijke vergoeding mogelijk. Een verwijzing van de huisarts is dan wel noodzakelijk. Wat dit precies voor u inhoud, kunt u informeren bij uw fysiotherapeut van de Prinsenhof of bij Rob zelf.